محتوای سئو شده چیست؟
اگر شما به تازگی وارد دنیای سئو و بازاریابی محتوا شده اید، ممکن است اصطلاح ” محتوای سئو شده ” را شنیده باشید که در جلسات بازاریابی مطرح می شود. در این مقاله از داریاوب به بررسی این موضوع که محتوای سئو شده چیست؟ می پردازیم.
به چه محتوایی محتوای سئو شده می گوییم؟
برای درک اینکه منظور بازاریابان از محتوای سئو شده چیست، بهتر است که این عبارت را به اجزای سازنده آن تقسیم کنید:
- سئو : به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی یک وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.
- منظور ما از “محتوا” هر گونه اطلاعاتی است که در وب وجود دارد و می تواند در وب استفاده شود.
بنابراین، کنار هم قرار دادن این دو مفهوم: محتوای سئو شده هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود.
در اینجا لیستی خلاصه از کارهایی که باید برای تولید محتوای سئو شده انجام دهید وجود دارد:
تحقیق کلمات کلیدی: اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع نوشتن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب، میتوانید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم مشخصی از جستجو برای آنها از قبل وجود دارد. به عبارت دیگر، در مورد موضوعاتی بنویسید که مردم در حال جستجوی اطلاعات در مورد آنها هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید همین الان دوره رایگان تحقیق کلمات کلیدی داریاوب را مشاهده کنید.
بهینه سازی کلمات کلیدی: بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید.
سازماندهی محتوا: محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای سئو خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای مرتبط دیگر را به راحتی پیدا کنند.
ارتقای محتوا: با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد لینک به محتوای خود (چه در داخل لینک سازی داخلی و چه از لینک سازی خارجی مثل رپرتاژ) رتبه محتوای جدیدی را که ایجاد می کنید افزایش دهید. لازم به ذکر است که، فراموش نکنید که شروع سئوی خارجی بدون علم کامل به این مبحث نه تنها باعث رتبه گرفتن سایت شما نمی شود بلکه باعث هدر رفتن بودجه نیز خواهد شد لذا قبل از شروع استراتژی لینک سازی خارجی در خصوص رپرتاژ می توانید از این دوره رایگان داریاوب بهره مند شوید: آموزش تخصصی رپورتاژ آگهی
بیشتر بخوانید >> قالب رایگان یا پولی؟
مهم است که به خاطر داشته باشید که صرفا گوگل را مد نظر خود قرار ندهید، برای اینکه هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارید و هم مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان، باید ارزشی بالاتر و فراتر از بهینه سازی موتور جستجو ارائه دهید. به عبارت دیگر، محتوای بی ارزش تولید نکنید که رتبهبندی و توسط کاربر کلیک شود، اما هیچ ارزش اضافی برای کاربر ایجاد نکند. سایت هایی که محتوای کم ارزش تولید می کنند در معرض خطر جریمه شدن توسط گوگل قرار دارند. این باعث افزایش نرخ پرش و کاهش نرخ تبدیل می شود.
این یک راهنمای کامل برای ایجاد محتوای سئو شده است:
محتوا کلید است.
در واقع، HubSpot گزارش می دهد که کسب و کارهایی که به طور منظم پست های وبلاگ را منتشر می کنند، 350٪ ترافیک بیشتری نسبت به کسب و کارهایی که به طور منظم محتوا منتشر نمی کنند، دریافت می کنند.
ترافیک ماهانه وبلاگ
حتی گوگل گفته است که محتوا بخش مهمی از موفقیت در سئو است. به طور خاص، آنها تأیید کردند که «محتوا» یکی از 3 فاکتور برتر رتبهبندی گوگل است. این استراتژی محتوای متمرکز بر سئو یکی از دلایل اصلی است که یک سایت هر ماه افزایش بازدید کننده دارد.
نحوه نوشتن محتوای سئو شده
مرحله 1: یک موضوع را انتخاب کنید
اولین قدم شما این است که یک موضوع برای محتوای خود انتخاب کنید. به طور خاص، شما می خواهید موضوعی را پوشش دهید که مشتری هدف شما به آن اهمیت می دهد.
در اینجا 3 راه سریع برای ارائه ایده های محتوای عالی وجود دارد:
Reddit: به ساب ردیتهای فعال بروید، جایی که مخاطبان هدف شما تمایل دارند که در آن شرکت کنند. و به دنبال موضوعاتی باشید که تمایل دارند بارها و بارها مطرح شوند. اینها می توانند موضوعات عالی برای پوشش دادن در یک پست وبلاگ یا ویدیو باشند.
وبلاگ های رقیب: به پست های وبلاگ محبوب، ویدیوها و اینفوگرافیک های وبلاگ های رقبای خود نگاه کنید. چه وجه مشترکی با هم دارند؟ چه چیزی را می توانید تقلید کنید (یا بهبود بخشید)؟
پرسوناها: پرسوناها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمند مشتری هدف شما چه نوع محتوایی را به صورت آنلاین جستجو می کند.
مرحله 2: یک کلمه کلیدی پیدا کنید
تحقیق کلمات کلیدی یک موضوع مهم است. تعداد انگشت شماری از تکنیک های تحقیق سریع کلمات کلیدی :
ابتدا از Google Suggest برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. نکته جالب در مورد این تکنیک این است که می توانید کلمات کلیدی را ببینید که مردم در حال حاضر به دنبال آنها هستند. یعنی این عبارات (هنوز) فوق العاده رقابتی نیستند.
دوم، از Ubersuggest استفاده کنید. این ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که بدانید ماهانه چند نفر آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنند.
در نهایت، چند کلمه و عبارت مختلف را در AnswerThePublic تایپ کنید. برخلاف بسیاری از ابزارهای کلیدواژه دیگر، AnswerThePublic صد درصد روی سؤالات تمرکز می کند. بنابراین اگر میخواهید محتوایی بهینهسازی شده پیرامون کلیدواژههای سؤالی ایجاد کنید (مانند: «چرا بازاریابی محتوا مهم است؟»)، این ابزار یک معدن طلاست.
مرحله 3 : محتوای جامع بنویسید
در اینجا یک راز کوچک در مورد محتوای سئو وجود دارد: اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بندی شود، باید عالی باشد.
به عبارت دیگر: «محتوای با کیفیت» کافی نیست. محتوای شما باید بهترین نتیجه برای یک جستجوی معین باشد… وگرنه رتبهبندی نمیشود. در واقع محتوای شگفت انگیز کلید موفقیت سئو است. چطور این کار را انجام دهید؟ مطالب جامع بنویسید، محتوای جامع بسیار طولانی تر از پست وبلاگ 400 کلمه ای است.
در واقع، مطالعه سیگنال های رتبه بندی گوگل نشان داد که 10 نتیجه برتر برای اکثر کلمات کلیدی به طور متوسط 1447 کلمه دارند:
چرا محتوای طولانی رتبه بهتری دارد؟
محتوای طولانی تر به Google کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع آن صفحه وب ارائه کند. این باعث می شود آنها مطمئن شوند که صفحه شما یک نتیجه مرتبط برای آن کلمه کلیدی است.
مرحله 4 : بهینه سازی برای کاربران
اکنون که محتوایی را نوشته اید، زمان بهینه سازی آن برای کاربران فرا رسیده است. اگر خواندن و درک مطالب شما آسان نباشد، رتبه بندی نخواهد شد. به این دلیل است که گوگل اکنون از «سیگنالهای تجربه کاربر» (علاوه بر سیگنالهای رتبهبندی سنتی، مانند بک لینکها) استفاده میکند تا بفهمد کدام نتایج شایسته رتبه اول در SERP هستند. بنابراین اگر مردم محتوای شما را دوست داشته باشند، رتبهبندی آن افزایش مییابد.
ابتدا چند جمله اول محتوای خود را واقعا کوتاه کنید. تحقیقات نشان می دهد که مردم ترجیح می دهند جملات کوتاه را بخوانند. دوم، من توصیه می کنم مقدار زیادی محتوای چند رسانه ای به محتوای خود اضافه کنید. به عبارت دیگر: از ویدئو، صدا، نمودارها، آزمون ها، بازی ها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید.
مرحله 5 : کلمه کلیدی محتوای خود را بهینه کنید
این مرحله تماماً در مورد سئوی محتوای شماست. ابتدا مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی خود را در 100 کلمه اول صفحه خود گنجانده اید. هرچه در ابتدای محتوا یک کلمه کلیدی در بالاترین بخش صفحه ظاهر شود، گوگل آن صفحه را بیشتر در مورد آن کلمه کلیدی در نظر می گیرد.
دوم، لینک های داخلی را به محتوای دیگر وب سایت خود اضافه کنید. در آخر، من یک کلمه کلیدی long tail را در تگ عنوان خود قرار دهید. به این علت است که کلمه کلیدی long tail دارای رقابت کمتری نسبت به کلمه کلیدی اصلی است و زودتر رتبه می گیرد. برای مثال به جای استفاده از “مشاوره سئو” از عبارت “مشاوره سئو سایت فروشگاهی” استفاده کنید.
مرحله 6 : در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
وقت آن است که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. نحوه تبلیغ شما بستگی زیادی به جایگاه شما دارد. اگر یک وبلاگ آشپزی دارید، باید روی پینترست یا اینستاگرام تمرکز کنید. اما اگر در فضای دیجیتال مارکتینگ هستید، پلتفرمی مانند توییتر منطقی تر است.
مرحله 7 : ایجاد لینک ها
در آن شکی نیست که لینک سازی برای کسب رتبه در گوگل بسیار مهم هستند. در واقع، یک مطالعه فاکتورهای رتبهبندی موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۹ نشان داد که پیوندها همچنان برای رتبهبندی بالا در گوگل «بسیار مهم» هستند.
بیشتر بخوانید >> لینک سازی در هدر و فوتر
مرحله 8 : نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید
آخرین مرحله شما این است که ببینید محتوای شما چگونه عمل می کند. برای انجام این کار، من توصیه می کنم رتبه بندی صفحه خود را در موتورهای جستجو دنبال کنید.
سوالات متداول در مورد محتوای سئو شده
محتوای خوب در سئو چیست؟
محتوای با کیفیت یک تجربه کاربری عالی ارائه می دهد – سئو شامل استراتژی های مختلفی مانند تولید بک لینک، نوشتن پست های وبلاگ با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی خوب است. همچنین شامل ایجاد یک وب سایت است که ساختار خوبی دارد که کاربران می توانند به راحتی در آن حرکت کنند.
چرا محتوای سئو شده مهم است؟
به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر دیده شود و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل کاربران به مشتریان است. محتوای سئو شده یکی از ابزارهای مهم سئو برای رتبه بندی بهینه است.
دیدگاهتان را بنویسید
You must be logged in to post a comment.