آموزش لینک سازی داخلی در سایت
لینک سازی داخلی بخش مهمی از یک استراتژی موفق سئو است. لینک های داخلی، به هدایت کاربران در محتوای صفحات شما کمک میکنند و به خزندههای موتور جستجو اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد وبسایت شما میدهند.
اگر میخواهید محتوای خود را برای سئو بهینه کنید، باید بدانید که لینکهای داخلی چگونه کار میکنند، چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم و چرا لینک سازی داخلی اهمیت دارد.
لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی پیوندهایی از یک صفحه به صفحه دیگر در یک دامنه واحد هستند. این نوع لینک با لینک خارجی یا external link ها متفاوت هستند، که به صفحاتی در یک وبسایت متفاوت اشاره می کنند.
موتور جستجو گوگل برای یافتن محتوا در وب سایت ها و رتبه بندی آن در نتایج جستجو، لینک ها را دنبال می کند. اگر یک پست یا صفحه لینک های زیادی دریافت کند، این یک سیگنال به گوگل است که یک مقاله مهم یا با ارزش است. این موضوع هم برای لینک های داخلی صدق می کند و هم لینک های خارجی. شما بعنوان صاحب سایت می توانید استراتژی لینک سازی داخلی را مدیریت کنید با لینک سازی داخلی صحیح، بازدیدکنندگان و گوگل را به مهم ترین صفحات خود هدایت خواهید کرد.
جهت یادگیری تکنیک های بهینه سازی سایت خود می توانید در دوره آموزشی سئو شرکت نمایید.
چرا باید لینک سازی داخلی انجام دهیم؟
لینک سازی داخلی به کراولرهای گوگل کمک می کند تا ساختار سایت شما را بشناسد. طبق گفته جان مولر، لینک سازی داخلی که بسیار بیشتر از ایجاد ساختار breadcrumb است یکی از مهمترین اقدامات متخصص سئو است تا به گوگل بگوید کدام صفحات سایت با ارزش تر است. زمانیکه محتواهای سایت شما با گذر زمان افزایش پیدا می کنند، لینک سازی داخلی استراتژیک راهی برای هدایت گوگل و بازدیدکنندگان سایت به محبوب ترین یا مهم ترین موضوعات است.
مزایای لینک سازی داخلی
- کمک به فرایند ایندکس صفحات
خزنده گوگل مسیرهای لینک را در سرتاسر اینترنت دنبال می کند تا وب سایت ها را پیدا و ایندکس کند. اگر هیچ پیوند داخلی به صفحه ای در وب سایت شما وجود نداشته باشد، خزنده های Google آن را نمی بینند. اطمینان از اینکه لندینگ هایی که می خواهید رتبه بندی کنید به راحتی توسط خزنده های موتورهای جستجو قابل کشف و در نتیجه خزیدن و ایندکس می شوند، اولین قدم ضروری برای افزایش رتبه وب سایت شما در SERP است.
- بهبود پیج رنک page rank لندینگ ها
PageRank یک معیار اختصاصی گوگل است که میزان محبوبیت یک صفحه وب را نشان می دهد، همانطور که با مجموع لینک های اشاره شده به آن اندازه گیری می شود. هر بار که صفحهای به صفحهای دیگر لینک میشود، باعث افزایش PageRank صفحه مقصد می شود.
- نشان دادن اهمیت صفحات به گوگل
اگر خزندههای گوگل ببینند که شما لینکهای داخلی زیادی دارید که به یک محتوای مرتبط در وبسایت شما اشاره میکنند، وبسایت شما را به عنوان یک مرجع در زمینههای موضوعی کلیدی میبینند. همچنین ارجاع صفحات سایت شما به لندینگ های مهم باعث انتقال ارزش صفحات به آن لندینگ و همچنین صفحات زیرمجموعه خواهد شد که تحت عنوان link juice شناخته می شود.
- کمک به درک ارتباط بین محتواها
گوگل برای درک یک موضوع به متن انکر تکست لینک های داخلی متکی است. اگر انکر تکست لینک با محتوای صفحه لینک شده مطابقت نداشته باشد، احتمال کمتری وجود دارد که گوگل به آن صفحه اعتماد کند یا آن را در SERP برای عبارات کلیدی مرتبط نمایش دهد. با این حال، استفاده از انکر تکست مناسب میتواند به Google کمک کند تا به طور کاملتر متوجه شود که صفحه لینک داده شده چیست. به همین دلیل است که استفاده از کلمه کلیدی در انکر تکست هنگام ایجاد لینک مهم است.
- بهبود تجربه کاربری
اول از همه، لینک سازی داخلی مرتبط، باعث بهبود تجربه کاربری خواهد شد. بخصوص برای کاربرانی که برای اولین بار به سایت شما مراجعه کرده اند. لینک سازی داخلی صحیح می تواند دید سریعی نسبت به موضوعیت بیزینس شما به آن ها بدهد. آسانتر کردن راه پیمایش در صفحات وب برای کاربر و یافتن سریع آنچه به دنبال آن هستند، تجربه کاربر را مثبت نگه میدارد و در نتیجه تاثیرات مثبتی بر سئو سایت هم خواهد داشت.
آموزش کامل لینک سازی داخلی
الان زمان شروع لینک سازی داخلی است،قطعا برای ایجاد تعداد زیادی لینک داخلی در سراسر سایت خود، باید صفحات داخلی زیادی ایجاد کنید و محتوای با کیفیت بنویسید. با محتوای زیاد در وبسایت خود، فرصتهای لینک سازی داخلی فراوانی برای استفاده خواهید داشت، و لازم نیست نگران لایههای پیچیده محتوا یا تکنیک سیلو برای ایجاد یک ساختار لینک سازی داخلی خوب در وبسایت باشید.
لینک دادن و لینک گرفتن از صفحات محتوایی قوی
اکنون که در مورد اهمیت و مزایای لینک سازی داخلی برای سئو می دانید، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به بهترین شیوه هایی که می توانید برای ایجاد استراتژی لینک سازی داخلی در وب سایت خود اجرا کنید، بیاندازیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد در بیشتر موارد، استفاده از لینک سازی خودکار در بین محتواهای بلاگ تحت عنوان مطالب مرتبط یا بر اساس انکر تکست های مشابه بسیار اثرگذار است. برای اینکار افزونه های متفاوتی وجود دارد.
تعداد لینک داخلی در یک صفحه
تعداد استاندارد درج لینک داخلی در یک صفحه، بین پنج تا ده لینک با توجه به طول محتوا است. درج تعداد لینک زیاد در یک صفحه نه تنها تجربه کاربری خوبی برای مخاطب رقم نخواهد زد بلکه از دید سئو هم امتیاز منفی دارد. طبق گفته وب سایت MOZ خزنده های موتورهای جستجو دارای محدودیت 150 لینک در هر صفحه هستند. پس از آن، عنکبوت ها متوقف می شوند و صفحه را کراول نمی کنند. برای یک مقاله 1500 کلمه ای، پنج لینک داخلی کافی است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که لینک ها به طور مساوی در سراسر محتوا پخش شده اند و نزدیک به یکدیگر قرار نگرفته اند.
ایجاد انکرتکست های بهینه
قطعا شما با انکر تکست آشنایی دارید، اما سعی کنید از انکرتکست های بهینه و مشخص برای کاربر استفاده کنید در اینجا چند نمونه گفته شده است :
در اینجا نکاتی درباره ریدایرکت 301 هست، که باید آن را بدانید.
در این مورد انکرتکست عنوان مقاله لینک شده، است.
یادگیری سئو شامل بخش های مختلف از جمله سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی است که هر کدام از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
در این مورد مقاله لینک داده شده حاوی اطلاعاتی درباره انکر تکست است.
سه موردی که نباید در لینک سازی داخلی انجام دهید:
- سعی نکنید مطابقت دقیقی بین انکر تکست و هدف لینک ایجاد کنید. این تکنیک، که به عنوان ” exact match anchor text ” شناخته می شود، از طریق الگوریتم پنگوئن جریمه خواهد شد، البته طبق تجربه ما تا کنون جریمه ای بابت استفاده از انکرتکست دقیق برای لینک سازی داخلی مشاهده نشده است اما بهتر است در این کار زیاده روی نکنید.
- از عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» استفاده نکنید. این متن هیچ ارزشی اضافه نمی کند. انکر تکست باید به نحوی با صفحه لینک داده شده مرتبط باشد.
- بیش از یک جمله را لینک ندهید. کل یک پاراگراف لینک شده نامناسب است و تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کند.
لینک سازی عمیق
هنگام ساخت لینک های داخلی، دو نوع لینک داخلی وجود دارد که باید از ساختن آنها اجتناب کنید. اولین مورد ایجاد لینک به صفحه اصلی وب سایت شما است. صفحه اصلی شما در حال حاضر دارای لینک های زیادی است، بنابراین به جای اینکه لینک های بیشتری به صفحه اصلی بدهید و کراول باجت خود را مصرف کنید، روی تقویت صفحات داخلی تمرکز کنید.
یکی دیگر از اشتباهات رایجی که اکثر بازاریابان مرتکب می شوند این است که صفحه «تماس با ما» را برای افزودن یک اقدام (CTA) در انتهای پست های خود لینک می دهند. این کار تا زمانی که کاملا ضروری نباشد توصیه نمی شود.
به محل لینک سازی دقت کنید
به دنبال مناطقی در محتوا باشید که موضوع با هم همپوشانی دارد. این بخش ها نقاط اتصال منطقی برای ایجاد یک لینک داخلی هستند. اطمینان حاصل کنید که صفحه وبی که به آن لینک می دهید مرتبط با محتوای صفحه وب است که از آن لینک می دهید.
استفاده از صفحات با اعتبار بالا
تکنیک Transfer Authority یک روش مهم و موثر برای توزیع اعتبار لینک به حیاتی ترین صفحات مبتنی بر SEO یک وب سایت است. می توانید از ابزارهای موثری مانند Ahrefs برای یافتن چنین صفحاتی و افزودن لینک های داخلی به آن صفحات استفاده کنید. شما فقط باید دامنه خود را در Ahrefs وارد کنید، روی “Best by Links” کلیک کنید و بر اساس “RDs” مرتب کنید. این یکی از موفقترین راهها برای افزایش قدرت به چنین صفحات مبتنی بر SEO است.
عدم استفاده از Anchor Texts یکسان برای دو صفحه مختلف
هنگامی که از یک انکرتکست برای دو صفحه متفاوت استفاده می کنید، گوگل را گیج می کند و ممکن است موتور جستجو را به این نتیجه برساند که صفحات وب حاوی اطلاعاتی در مورد یک موضوع هستند. از این رو سعی کنید از متن های انکرتکست توصیفی در صفحات برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.
تارگت کردن کلمات کلیدی با میزان سرج کمتر low-volume keywords
کلمات کلیدی آسانتر را با لینک های داخلی تقویت کنید. به جای هدف قرار دادن چند کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا، بهتر است در لینک سازی داخلی کلمات کلیدی آسانتر را استفاده کنید، برای مثال کلمات long tail و یا عنوان مقالات وب سایتتان. این استراتژی لینک سازی داخلی برای تقویت قدرت صفحات داخلی استفاده می شود. بیشتر پیوندهای داخلی متنی باید به صفحات سطح پایین اشاره کنند و این صفحات باید به درستی به هم مرتبط شوند.
چرا باید از لینکسازی داخلی اتوماتیک اجتناب کنید؟
بهتر است از لینکسازی داخلی اتوماتیک اجتناب کنید زیرا، افزونهها یا ابزارهای مورد استفاده برای لینک سازی داخلی، دانش مناسب را در مورد صفحات وب که به لینک سازی داخلی بیشتری نیاز دارند را، ندارند. علاوه بر این، برای وبسایتهای بزرگتر، لینک سازی داخلی اتوماتیک میتواند منجر به ایجاد بیش از 1000 متن انکر دقیقاً مشابه برای چندین صفحه وب شود. علاوه بر این، این ابزارها و افزونه ها هرگز نمی توانند از دیدگاه کاربر فکر کنند و پیوندهای داخلی معناداری را مانند یک متخصص SEO ایجاد کنند.
سوالات متداول لینک سازی داخلی
تفاوت لینکسازی داخلی و لینک سازی خارج چیست؟
خیلی ساده! لینک سازی داخلی ارتباط بین صفحات درون یک سایت است. ولی لنک خارجی از یک سایت به صفحاتی در دامنه های دیگر اشاره می کنند.
چگونه صفحات مناسب برای لینکسازی داخلی پیدا کنیم؟
یکی از بهترین راهها برای یافتن فرصتهای لینک داخلی این است که صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که برای موضوعات مرتبط مناسب هستند و مطمئن شوید که با انکر تکست توصیفی به آن ها لینک می دهید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
You must be logged in to post a comment.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.