معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی یک عنصر حیاتی در سئوی مدرن است. چه در حال راه اندازی یک وب سایت قدیمی باشید چه توسعه استراتژی محتوای خود برای وب سایت جدید، کلمات کلیدی مناسب یکی از مهمترین راه برای جذب ترافیک ثابت و با کیفیت به سایت شما هستند. در این مقاله از داریاوب لیستی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کردیم. اگر در زمینه تحقیق کلمات کلیدی تخصص کافی ندارید پیشنهاد می کنیم دوره رایگان آموزشی تحقیق کلمات کلیدی Keyword Research را حتما ببینید.
تعداد بسیار زیادی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. این ابزارها از امکانات ساده و مبتدی تا ویژگی های پیشرفته و حرفه ای را در خود جای داده اند. انتخاب ابزار مناسب با توجه به موارد مورد نیاز شما در مسیر تحقیق کلمات کلیدی متفاوت خواهد بود. هنگامی که این انتخاب به درستی انجام شود، بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی روال کار شما را ساده می کنند. این ابزارها یافتن کلمات کلیدی مناسب را آسان تر و داده هایی که برای ارتقا رتبه به آنها نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهند.
مشاهده ویدئو آموزشی 5 ابزار مهم تحقیق کلمات کلیدی
بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در سال 2022 :
- Moz Keyword Explorer بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان
- Google Keyword Planner برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی پولی
- Semrush برای متخصصان سئو
- QuestionDB برای یافتن کلمات کلیدی مبتنی بر سوال
- KWFinder
- Keyword Tool
استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی چه کمکی می کند؟ ویژگیهای یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی بسیار ساده هستند: شما یک کلمه کلیدی را جستجو میکنید و ابزار در مورد آن اطلاعاتی را به شما ارائه می دهد. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معرفی شده در این مقاله تمام داده هایی را که برای رتبه بندی کلمه کلیدی انتخابی خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند. همه این ابزارها حداقل شامل ترافیک، سختی کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP رقبا هستند.
ابزار Moz Keyword Explorer
پلت فرم Moz چندین ابزار مختلف را ارائه می دهد که برای تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده اند. در حالی که Moz به اندازه برخی دیگر از ابزارهای سئو با ویژگیهای کامل (مانند تاریخچه موقعیت SERP) اطلاعات را ارئائه نمی دهد، اما باز هم یک ابزار فوق العاده است. تجربه کاربری آسان برای کسانی که حرفه ای نیستند، یکی از مزیت های مهم Moz Keyword Explorer است.
با ابزار Keyword Explorer، می توانید هر کلمه کلیدی را که انتخاب می کنید جستجو کنید و میزان سرچ نسبی ماهانه، سختی و نرخ کلیک ارگانیک (CTR) آن را مشاهده کنید. بعد از این موارد تجزیه و تحلیل نتایج فعلی رتبه بندی آن کلمه کلیدی و پیشنهادات برای کلمات کلیدی مشابه را ارائه می دهد. یک ویژگی مهم Moz این است که دارای پارامتری به نام “Priority” است که نشان می دهد آیا یک کلمه کلیدی برای شما ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر. Moz به طور خودکار امتیاز را بر اساس میزان سرچ کلمه کلیدی، CTR ارگانیک و سختی، محاسبه میکند.
به علاوه، با ویژگی جدید گپ کلمات کلیدی، تمام کلمات کلیدی را که رقبای شما در آن ها رتبه دارند و شما پتانسیل رقابت با آن ها را دارید اما روی کلمه کار نکرده اید را به شما ارائه می دهد. هزینه استفاده از Moz: ویژگی های تحقیق کلمه کلیدی به صورت رایگان برای حداکثر 10 درخواست در هر ابزار در ماه با حداکثر 1000 پیشنهاد کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP در هر جستجو در دسترس است.
ابزار Google Keyword Planner
هنگامی که صحبت از تحقیق کلمات کلیدی PPC می شود، Google Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای موجود است. این ابزار کاملا رایگان است. Google Keyword Planner شامل دو ویژگی اصلی است: یکی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی و دیگری برای تحقیقات عمیق تر در مورد حجم جستجو. ویژگی «Keyword ideas» شبیه به بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است: شما یک کلمه کلیدی را جستجو میکنید، و ایدههای کلیدواژه دیگری را به همراه جزئیاتی در مورد حجم جستجوی ماهانه، تغییرات در طول زمان، رقابت، سهم تأثیرگذاری آگهی، و … را به شما ارائه می دهد.
یکی دیگر از ویژگی های برجسته این ابزار ارائه حجم جستجوی دقیق مستقیماً از موتور جستجوی Google است و همچنین بهترین انتخاب برای وب سایت های تجاری خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص گوگل ادز و سئو این ویدئو را از دست ندهید : تفاوت گوگل ادز با سئو
ابزار تحقیق کلمات کلیدی Semrush
اگر به دنبال ابزار پیشرفتهتری هستید، Semrush حجم زیادی از دادههای مرتبط با کلمه کلیدی را به اشتراک میگذارد و تحلیل جزئیات را آسان میکند، مانند ویژگیهای SERP (featured snippet, reviews, site links, image pack) و تجزیه و تحلیل گرانول نتایج فعلی Semrush طیف گسترده ای از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را نیز ارائه می دهد، از ترافیک استاندارد و داده های حجم جستجو گرفته تا تحقیقات کلمات کلیدی مبتنی بر محتوا و تجزیه و تحلیل گپ کلمات کلیدی رقابتی.
سایر امکانات مهم Semrush
- کلمات کلیدی long tail
- ترند سالانه کلمات کلیدی
- آمار توزیع CPC در سراسر جهان
- دسترسی به مجموعه ابزار کامل تحقیق کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل سختی کلمه کلیدی و نمایش ترافیک ارگانیک
بیشتر بخوانید : آموزش ویدئویی کار با ابزار SEMRUSH
بهترین ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مبتنی بر سوال ابزار QuestionDB
QuestionDB یکی از ناب ترین ابزارهایی است که آزمایش کردیم. همانطور که از نام این ابزار پیداست، یک کلمه کلیدی یا موضوع را تایپ میکنید، و لیستی از سوالات مرتبط را که مردم میپرسند به صورت آنلاین نمایش داده میشود.
آنچه در مورد QuestionDB منحصر به فرد است منابع است. در حالی که اکثر ابزار تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال اطلاعاتی را به شما نشان میدهند که از Google یا Bing استخراج شدهاند، QuestionDB سؤالات را از سراسر وب، از جمله سایتهایی مانند Reddit، Quora و … به شما نمایش می دهد.
ابزار KWFinder
KWFinder ابزاری است که توسط Mangools طراحی شده است – توسعهدهندهای که به دلیل ارائه بهترین ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی در بین برندها شناخته شده است. پلتفرم KWFinder یافتن کلمات کلیدی با سختی سئوی پایین را به همراه انبوهی از ویژگی های مفید دیگر ارائه می کند.
ویژگی های برجسته ابزار KWFinder
- یک رابط کاربری منحصر به فرد و آسان
- کلمات کلیدی را در هر زبان و در هر مکان سرچ کنید
- آمار دقیق رقابت کلمات کلیدی
- نمای کلی SERP در کنار لیستی از پیشنهادات
- امکان استفاده از فیلترها برای اصلاح فهرست پیشنهادات کلمات کلیدی
ابزار Keyword Tool
این پلتفرم به عنوان یکی از برترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار در نظر گرفته می شود و تجزیه و تحلیل را برای موتورهای جستجوی متعدد از جمله گوگل، یوتیوب، بینگ، آمازون و اپ استور ارائه می دهد.
- ویژگی های برجسته ابزار Keyword Tool
- پیشنهاد کلمات کلیدی عالی با استفاده از ابزار Autocomplete گوگل
- بازاریابی شبکه های اجتماعی با تحلیل کلمات کلیدی اینستاگرام و توییتر
- امکان خروجی نتایج به CSV
- رابط کاربری راحت برای مبتدیان
سوالات متداول در خصوص ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ابزار Keyword Planner چیست؟
Keyword Planner به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید. شما می توانید از این ابزار رایگان برای یافتن کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب و کار خود و مشاهده تخمین جستجوهای آنها استفاده کنید.
چگونه کلمات کلیدی قوی پیدا کنم؟
- مرحله 1: بازار هدف خود را بررسی کنید.
- مرحله 2: اهداف خود را مشخص کنید.
- مرحله 3: فهرستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید.
- مرحله 4: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید.
- مرحله 5: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
You must be logged in to post a comment.