سئو چیست و چرا برای ما مهم است؟
در دنیای امروز روش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها بازاریابی اینترنتی است که مبحث پیچیده سئو چیست، نیز در بازاریابی اینترنتی تعریف می شود.
به طور کلی بازاریابی زیرمجموعه های مختلفی مانند، شبکه های اجتماعی، سایت و اپلیکیشن ها، تبلیغات در فضای آنلاین، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی محتوایی دارد که هر کدام از آن ها توضیحات بسیار گسترده ای دارد که ما در این مقاله در مورد سئو و بازاریابی از طریق محتوا یا بازاریابی موتورهای جستجو از جمله گوگل صحبت می کنیم.
سئو به زبان ساده
فعالیت های مختلف بازاریابی اینترنتی به گونه ای هستند که شما تا زمانی که بودجه ای مشخص برای آن ها کنار گذاشته باشید برای شما مشتری می آورند و شما می توانید خدمات یا محصولات خود را به آن ها عرضه کنید و هر زمان فعالیت خود را در این روش ها متوقف کنید، دیگر ورودی برای شما نخواهد داشت.
اما بازاریابی محتوا و سئو سایت برای هر کسب و کاری که دارید به صورت مستمر و همیشگی می تواند برای شما مشتری بیاورد. نکته حائز اهمیت این است که اگر فعالیت خود را محدود و حتی متوقف بکنید باز هم شما مشتری خواهید داشت.
نباید فراموش کنیم که سئو کردن سایت و استفاده از بازاریابی محتوایی نیازمند زمان بیشتری نسبت به ساید روش های بازاریابی اینترنتی است اما پایداری این روش باعث شده که شرکت های مختلف در این زمینه سرمایه گذاری کرده و جهش عالی در کسب و کار خود را شاهد باشند.
کاربرد سئو و اهمیت آن
از اهمیت سئو و بازاریابی محتوا می توان به کم هزینه بودن آن و نرخ تبدیل بالایی که دارد اشاره کرد. فرض کنید در کسب و کار خود اگر بخواهید از روش های منسوخ بازاریابی سنتی استفاده کنید، چه میزان زمان و هزینه باید برای هر مشتری پرداخت کنید و درصد ماندگاری آن مشتری چقدر خواهد بود؟
یا اگر بخواهید از روش های بازاریابی اینترنت به جز سئو کردن سایت استفاده کنید چه میزان باید هزینه و زمان در نظر بگیرید؟
همه این موارد در حالی است که شما با استفاده از بازاریابی محتوا و سئو سایت خود در هر کسب و کاری که هستید با هزینه های بسیار پایین تر می توانید مشتریان بیشتری به دست آورید و سود بیشتری در کسب و کارتان جاری خواهد شد.
این جملات را تنها افرادی که این مسیر را تجربه کرده اند و یا به فکر آینده کسب و کارشان هستند می پذیرند.
با استفاده از سئو کسب و کار خود را از مرگ نجات دهید.
بهترین روش آموزش سئو
اگر نمی دانید سئو چیست باید بگوییم سئو علمی نوین است که روزانه در مسائل مختلف به روز می شود و یک متخصص سئو باید خود را در این مسیر طولانی اما لذت بخش به روز نگه دارد.
سئو به طور کلی به روشی گفته می شود که ما با استفاده از سایت خود و بازاریابی محتوایی (Content Marketing) در تلاش هستیم با دانش سئو خود کسب و کار خود را در موتورهای جستجو مثل گوگل معرفی کنیم و مشتریان بسیاری که در این فضا به دنبال محصول و یا خدمات ما هستند بتوانند ما را ببینند و از خدمات و محصول ما استفاده کنند.
بهتر است بدانیم که برای قرار گرفتن در نتایج گوگل باید فاکتورهای بسیاری را در سایت خود رعایت کنیم (بیش از 200 فاکتور). این فاکتورها در سئو سایت شامل دسته بندی های مختلفی می شوند که در زیر مشاهده می کنید.
- سئو تکنیکال
- استراتژی سئو
- تولید محتوا
- لینک سازی
- بررسی و برنامه ریزی
سئو تکنیکال، ساختار اصولی سایت شما
شیرازه و پایه اصولی هر سایتی در هر زمینه ای به سئو تکنیکال آن بستگی دارد زیرا گوگل برای اینکه بتواند ما را در بهترین نتایج خود قرار دهد باید شناخت مناسبی از اسکلت و شالوده سایت ما داشته باشد. از این رو سئو تکنیکال که بیشتر استانداردهای سئو در زمان طراحی و کدنویسی سایت هستند بسیار دارای اهمیت می باشند.
- افزایش سرعت سایت
- موبایل فرندلی بودن صفخات
- نشانه گذاری های استاندارد Schema
- استانداردهای کدنویسی
این موارد تنها بخشی از مواردی است که ما در دوره آموزشی سئو داریا وب به آن ها می پردازیم.
استراتژی سئو، طراحی نقشه حمله به نتایج گوگل
اگر خود را فرمانده جنگی بدانید که در میدان مبارزه با دشمن قصد پیروزی دارید، می دانید که باید قبل از هر کاری استراتژی حنگی مناسبی داشته باشید تا بتوانید از فرصت ها و ظرفیت هایی که دارید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید تا پیروز از میدان نبرد خارج شوبد.
در سئو سایت هم به همین شکل است ما در اولین گام نیازمند تدوین استراتژی هستیم که ما را به صدر نتایج گوگل برساند.
ساده تر اینکه باید بدانیم روی چه موضوعاتی کار کنیم که مخاطب بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کنیم و در نهایت آن ها را به مشتری تبدیل کنیم.
برای رسیدن به این هدف ما نیازمند یک استراتژی مناسب هستیم که در طول زمان همواره آن را بررسی کنیم و بهبود ببخشیم تا به اهداف بیشتری دست یابیم.
استراتژی درست در سئو شما را فرمانده ای بزرگ در رویارویی با گوگل می کند.
تولید محتوا، همیشه در نگاه کاربر باشید
برای اینکه بتوانیم نتایج پایداری در گول داشته باشیم، بازاریابی محتوایی اصلی است که باید به خوبی آن را درک و استفاده کنیم.
نگارش محتوایی غنی و کاربردی که بتواند نیازهای کاربر را رفع کند برگ برنده ما در سئو سایت و بازاریابی محتوایی است.
برای این منظور محتوای ما باید استانداردهای مناسبی برای الگوریتم های گوگل داشته باشد تا بتواند نتایج درستی را دریافت کند.
استاندارهای نگارشی، مفهوم کلیدی، استفاده درست از هدینگ ها، پاسخ به سوال کاربر و بسیاری موارد دیگر باید در کنار همقرار بگیرند تا ما بتوانیم خالق یک محتوای ارزشمند و درجه یک برای کاربرانمان باشیم.
لینک سازی، ایجاد ارتباط درست و ساخت قبیله
ترکیب تولید محتوای ارزشمند و ساختار درست سایت میتواند ما را در نتایج عالی گوگل قرار دهد اما در بسیاری از کسب و کارها که رقابت در آن ها بالا است شاید این موارد به تنهایی کفایت نکند و ما برای کسب جایگاه بهتر در گوگل باید کارهای دیگری از جمله لینک سازی را انجام دهیم.
لینک سازی دو بخش لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی را شامل می شود که ما در جلسه آخر دوره آموزش سئو به طور جامع پرداخته ایم و همه نکات آن را گفته ایم.
اما بهتر است بدانید با لینک سازی داخلی هم گوگل درک بهتری از محتوای سایت ما خواهد داشت و هم کاربر می تواند راحت تر از سایت ما استفاده کند.
بررسی و برنامه ریزی مجدد، راز پیروزی هر کسب وکار
همیشه برای بررسی یک موضوع ما نیاز به اطلاعات و داده هایی داریم که با کمک گرفتن از آنها می توانیم مسیر خود را بررسی و بهینه کنیم. در سئو ابزارهای مختلفی وجود دارد که این اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهد که بهترین آن ها سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس هستند، دو ابزاری که توسط خود گوگل مدیریت شده و دیتای درست تری در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهند.
با استفاده از این اطلاعات می توانیم مسیر خود را به خوبی بررسی و بهبود ببخشیم.
نتیجه گیری
در نهایت رعایت همین موارد به ظاهر ساده که ساعت ها نیاز به آموزش دیدن و ماه ها نیاز به تمرین و تجربه دارد می تواند ما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد. همه این موارد طی ساعت ها در دوره آموزشی سئو آمده است که با دیدن این آموزش ها شما می توانید فرمانده کارکشته ای در سئو سایت و کسب و کار خو باشید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
You must be logged in to post a comment.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.