آموزش سئو محصولات در وردپرس
آموزش سئو محصولات در وردپرس (بهینه سازی موتور جستجو) برای هر کسب و کار موفق تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی ضروری است. این می تواند به شرکت شما کمک کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. محصولاتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی دارند، قطعا فروش بیشتر شما را تضمین می کنند. اما، سئو محصولات در وردپرس مبحثی هست که کمتر به آن توجه می شود.
آیا می توانید از افزونه های سئو وردپرس برای فروشگاه خود استفاده کنید یا به افزونه سئوی ووکامرس خاصی نیاز دارید؟ در این مقاله از داریاوب صفر تا صد آموزش سئو محصولات در وردپرس را بررسی می کنیم.
آیا آموزش سئو محصولات در وردپرس آسان است؟
«آسان» نسبی است. اما، WooCommerce در یکپارچگی خود با افزونه های وردپرس، از جمله افزونه هایی مثل Yoast و All in One SEO (AIOSEO) بسیار خوب عمل کرده است.
12 نکته برای آموزش سئو محصولات در وردپرس با ووکامرس
- توضیحات محصول منحصر به فرد ایجاد کنید
توضیحات محصول باید بهعنوان بخشهایی از محتوا در نظر گرفته شود. آنها باید حاوی اطلاعات حیاتی در مورد محصولات و نوشته شده برای مخاطبان هدف شما باشند. موتورهای جستجو با توضیحات محصول مانند هر محتوای دیگری در سایت شما رفتار می کنند. این توصیفات باید شامل کلمات کلیدی باشند، به جهت رتبه بندی بهتر محصولات در SERP اگر محصولات تولید کنندگان دیگر را می فروشید، می توانید از آن توضیحات استفاده کنید. اما نوشتن توضیحات یونیک و غیرتکراری بسیار مهم است پس سعی کنید توضیحات مناسب و کاربرپسند و یونیک استفاده کنید.
اگر در خصوص نوشتن محتوا کنجکاو هستید این ویدئو آموزشی را از دست ندهید. اهمیت تولید محتوا برای سایت
- عنوان صفحه (Page Titles) را بهینه کنید
عنوان صفحه به خریداران و موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما در مورد چیست. اکثر فروشگاههای تجارت الکترونیک دارای چندین نوع صفحه مانند صفحات دستهبندی و محصولات هستند. صفحات دسته بندی به خریداران کمک می کند تا انواع محصولات را پیدا کنند. صفحات محصول، البته، برای محصولات تکی در آن دستهها هستند. می توانید صفحات دسته بندی را برای عبارات گسترده و صفحات محصول را برای شرایط خاص بهینه کنید. به عنوان مثال، یک دسته به نام “دستکش” صفحات محصول آن برای «زیردسته ها» برای محصولات جداگانه مانند «دستکش باغبانی» است.
عنوان صفحات و عناوین سئو اغلب یکسان هستند اما تفاوت هایی نیز دارند. (تفاوت عنوان و تایتل در سایت) استثنا زمانی است که عنوان صفحه بیشتر از 60 کاراکتر باشد. می توانید عناوین سئو را با ابزاری مانند yoast تغییر دهید. از کلمات کلیدی در عناوین صفحه و سئو استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید: محتوا ابتدا برای افراد است. این بدان معناست که کلمات کلیدی باید طبیعی باشند.
- Breadcrumbs را فعال کنید
سومین نکته از آموزش سئو محصولات در وردپرس Breadcrumbs است که در بالای صفحات قرار دارد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به صفحات قبلی بازگردند. آنها به بازدیدکنندگان نشان می دهند که کجا هستند و کجا بوده اند. Breadcrumbs برای کاربران مفید است و توسط گوگل برای تعیین ساختار سایت استفاده می شود. همچنین بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. می توانید در ووکامرس بردکرامب ایجاد کنید. اما، معمولاً با محصولات SEO مانند yoast ساده تر است.
هنگام بحث در مورد گزینه های افزونه SEO WooCommerce در این مقاله بیشتر در مورد yoast صحبت خواهیم کرد.
- ناوبری (Navigation) یا منو سایت را ساده کنید
منو سایت تمیز و ساده می تواند بر نرخ پرش و زمان صرف شده در سایت تأثیر بگذارد. هرچه بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند، سایت شما می تواند رتبه بالاتری داشته باشد. منوی اصلی سایت را واضح و کاربرپسند بسازید. گوگل در هر صفحه ای می خزد، اما بازدیدکنندگان قطعا این کار را نمی کنند.
منوی اصلی، که اغلب در صفحه اصلی است، شامل لینک هایی به صفحات مهم است. گوگل از عنکبوت های جستجو برای بررسی و فهرست بندی نتایج جستجو استفاده می کند. بنابراین، اگر صفحه ای به جایی لینک داده نشده باشد، گوگل نمی تواند آن را پیدا کند. گوگل همچنین لینک های موجود در صفحه اصلی را مهم تر از سایر صفحات می داند. یک راه حل عالی برای این مشکل، افزودن لینک به فوترها است.
- URL های لینک ها را کوتاه و توصیفی نگه دارید.
تعیین فرمت URLها یکی از مهمترین نکات آموزش سئو محصولات در وردپرس پیوندهای یکتا وردپرس باید URL ها را در دسترس بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قرار دهند. برای انجام این کار، وردپرس را باز کنید و به تنظیمات » پیوندهای یکتا بروید تا ساختار URL را انتخاب کنید. اگر از پیوندهای یکتا WooCommerce استفاده نمی کنید، URL ها به طور پیش فرض روی شناسه محصول مانند example.com/?product=111 هستند.
- توضیحات متا را بنویسید
توضیحات متا می تواند تاثیر زیادی در بهبود نرخ کلیک (CTR) داشته باشد. آنها در زیر عنوان نتایج جستجو نشان داده می شوند و محتوا را توصیف می کنند. توضیحات متا روش دیگری برای ترغیب جستجوگران به کلیک کردن است. اگر توضیحات متا را ننویسید، گوگل معمولاً آن را از یک بخشی از متن محتوای شما انتخاب می کند و نمایش می دهد. در توضیحات متا، از کلمات انگیزشی، صفت های مفید، معاملات و دعوت به عمل استفاده کنید. اما، توضیحات متا نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد، بنابراین روی آنچه مهمتر است تمرکز کنید.
در Yoast می توانید توضیحات متا را تنظیم کنید و راهنمایی لازم جهت نوشتن یک توضیحات متا مناسب و بهینه را از افزونه دریافت کنید. می توانید مقادیری مانند سال جاری، ماه، روز، فیلدهای سفارشی و موارد دیگر را اضافه کنید. برای تغییر توضیحات متا نیازی به به روز رسانی پست ندارید.
- متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید
متن جایگزین برای SEO حیاتی است و حتی برای خوانندگان ضروری تر است. متن جایگزین به بازدیدکنندگان کمک می کند تا بدانند در تصاویر چه چیزی وجود دارد. از متن جایگزین واضح و مختصر استفاده کنید که توضیحات دقیقی از تصاویر ارائه می دهد. اگر می توانید در توضیحات alt از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، این کار را انجام دهید. اما، از آنجایی که همه قطعات باید مخاطب محور باشند، محتوای تصویر بیشتر از کلمات کلیدی است.
اگر تصاویر لود نشوند یا اگر کاربر نمایش تصاویر را مسدود کند، متن جایگزین نمایش داده می شود و موتورهای جستجو بدون توجه به هر چیزی آن را می بینند. متن جایگزین باید تا حد امکان خاص باشد. برای مثال، برای عکس گربه متن alt نباید فقط «گربه» باشد. باید رنگ گربه، اعمال و هر چیز دیگری را که لازم است توصیف کند. اگر «متن جایگزین چقدر باید باشد؟» را جستجو کنید. نتایج عددی از 100 تا 140 کاراکتر خواهد بود. دانشگاه ایالتی گراند ولی بیان میکند که اکثر صفحهخوانها بعد از ۱۴۰ کاراکتر متوقف میشوند. اکثر منابع توصیه می کنند تا حد امکان کوتاه نوشته شود.
- اجتناب و ادغام محتوای تکراری
محتوای تکراری برای سئو مشکل بزرگی است. اگر دو صفحه بسیار شبیه به هم باشند، کنیبالیزیشن اتفاق میفتد و به رتبه بندی هر دو صفحه آسیب می رساند. این برای صفحاتی در یک سایت، همه سایت هایی که مالک آن هستید و سایت های رقیب صادق است. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه محتوا بتواند رتبه بالایی کسب کند، نوشتن و انتشار محتوای اصلی و یونیک است. اما محتوای موجود چطور؟ ابتدا محتوای تکراری را پیدا کنید. می توانید به صورت دستی به دنبال محتوا بگردید یا از یک ابزار SEO مانند SEMrush استفاده کنید و بعد حتوا را ویرایش کنید.
اگر با ابزار semrush آشنایی ندارید حتما این ویدئو آموزشی داریاوب را ببینید. : آموزش ویدیویی کار با ابزار Semrush
- عنوان و توضیحات SEO را برای دسته بندی محصولات اضافه کنید
هر دسته محصول در ووکامرس صفحه مخصوص به خود را دارد. این صفحه حاوی محصولات مشابهی است که تراکم کلمات کلیدی را برای کلمات کلیدی هدف شما افزایش می دهد. این باعث می شود صفحات دسته بندی محصولات برای SEO WooCommerce مهم تر شوند. می توانید صفحات دسته بندی محصولات را با افزودن عنوان و توضیحات به آنها بهینه سازی کنید. Yoast به شما امکان می دهد عناوین و توضیحات سئو را برای هر دسته در فروشگاه WooCommerce خود تنظیم کنید. به سادگی به صفحه محصولات » دسته ها بروید و روی لینک ویرایش در زیر یک دسته کلیک کنید.
- ردیابی مشتریان WooCommerce در Google Analytics
مهمترین بخش یک استراتژی موثر سئو داده ها هستند. شما باید بیاموزید که کاربران شما از کجا می آیند، چگونه فروشگاه شما را پیدا کردند، به چه محصولاتی نگاه کردند و در سایت ووکامرس شما چه می کنند.Google Analytics می تواند به شما در ردیابی همه این اطلاعات کمک کند، اما تنظیم صحیح آن دشوار است.
- سرعت و عملکرد وب سایت را بهینه کنید
گوگل سرعت وب سایت را یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی می داند. این به این معنی است که وب سایت های سریع تر نسبت به وب سایت های کندتر به احتمال زیاد رتبه بالاتری دارند. وبسایتهای کند نیز برای کسبوکار شما مضر هستند، زیرا بر تجربه کاربر تأثیر میگذارند و برای شما هزینه واقعی دارند. طبق یک مطالعه موردی StrangeLoop، یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به کاهش 7٪ در تبدیل، 11٪ بازدید کمتر از صفحه و کاهش 16٪ در رضایت مشتری شود. در اکثر مواقع، دلیل شماره 1 یک فروشگاه کند ووکامرس، میزبانی وب است. اگر چنین است، باید به یکی از ارائه دهندگان میزبانی WooCommerce بهینه شده سفارش هاست دهید.
بیشتر بخوانید : چه هاست یا سروری بخرم؟
- امنیت WooCommerce را بهبود بخشید
موتورهای جستجو وب سایت هایی را دوست دارند که امن و مطمئن باشند. گوگل با علامتگذاری سریع وبسایتهای ناامن با اخطار، به کاربران در مورد وبسایتهای کلاهبرداری، بدافزار و فیشینگ هشدار میدهد. این نه تنها می تواند در سئو محصولات در وردپرس شما تاثیرگذار باشد، بلکه تأثیر شدیدی بر شهرت برند شما خواهد داشت.
سوالات متداول
چگونه سئو محصول خود را ایجاد کنم؟
- با الگوریتم گوگل آشنا شوید
- مخاطب هدف خود را شناسایی کنید
- از کلمات کلیدی در توضیحات محصول استفاده کنید
- توضیحات مفصلی را ارائه دهید
- صفحه فرود خود را بهینه کنید
- صفحات محصول را تا حد امکان کاربر پسند کنید
- کپی رایتینگ را رعایت کنید
سئوی ووکامرس چیست؟
SEO WooCommerce (بهینه سازی موتور جستجو) برای هر کسب و کار موفق تجارت الکترونیک ضروری است و می تواند به شرکت شما کمک کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
You must be logged in to post a comment.