جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آموزشگاه سئو
  • دوره های آموزشیجدید
    • دوره جامع سئو
    • دوره طراحی سایت فروشگاهیجدید
    • آموزش سرچ کنسول مقدماتی
    • آموزش سرچ کنسول پیشرفته
    • دوره رپورتاژ آگهی
    • آموزش تخصصی سمراش
    • لینک سازی در هدر و فوتر
    • دوره رایگان تحقیق کلمات کلیدی
  • مشاوره سئو
  • بلاگ
  • انجمن
 
داریا وب
  • آموزشگاه سئو
  • دوره های آموزشیجدید
    • دوره جامع سئو
    • دوره طراحی سایت فروشگاهیجدید
    • آموزش سرچ کنسول مقدماتی
    • آموزش سرچ کنسول پیشرفته
    • دوره رپورتاژ آگهی
    • آموزش تخصصی سمراش
    • لینک سازی در هدر و فوتر
    • دوره رایگان تحقیق کلمات کلیدی
  • مشاوره سئو
  • بلاگ
  • انجمن
حساب کاربری
0

وبلاگ

داریا وببلاگمقالات سئومعرفی انواع اسکیما در سایت

معرفی انواع اسکیما در سایت

ارسال شده توسط تیم تولید محتوا
مقالات سئو
انواع اسکیما

افزودن اسکیما به صفحات شما می‌تواند مزایای بزرگی را برای کاربران و موتورهای جستجو ارائه دهد. متأسفانه، وب سایت های بسیاری وجود دارند که نوع اسکیما اشتباهی را پیاده‌سازی می‌کنند. به همین علت در این مقاله از داریا وب به بررسی انواع اسکیما و نحوه استفاده از آن ها می پردازیم.

اسکیماها، که در Schema.org یافت می شود، شکلی از میکرودیتا هستند. پس از اضافه شدن به یک صفحه وب، اسکیما یک توصیف پیشرفته (که معمولاً به عنوان ریچ اسنیپت شناخته می شود) ایجاد می کند که در نتایج جستجو ظاهر می شود. موتورهای جستجوی برتر – از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس – برای اولین بار در سال 2011 شروع به همکاری برای ایجاد Schema.org کردند. اسکیما مارک آپ ها به ویژه در الگوریتم های مرغ مگس خوار و RankBrain اهمیت دارند.

https://cdn.dariaweb.ir/video/1401/schema-site.MP4

به گفته جان مولر از گوگل، انتخاب نوع اسکیما مناسب به ارتباط با آن صفحه بستگی دارد:

بر اساس دستورالعمل‌ها ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اسکیمایی که در صفحه خود دارید با عنصر اصلی صفحه شما مطابقت داشته باشد.

مسلماً تشخیص انواع اسکیما در زمانی که یک سایت سازمانی با هزاران صفحه راه اندازی می کنید و هزاران نوع اسکیما برای انتخاب دارید، می تواند دشوار باشد. اما بهینه سازی محتوای سایت با اسکیما یک اصل ارزشمند است! اسکیما اطلاعات بیشتری در مورد محتوا به روشی قابل اعتماد به گوگل می دهد. اهمیت تولید محتوا ارزشمند و رعایت تکنیک های سئو مانند اسکیما باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهد شد. گوگل حتی از این اعتماد استفاده می‌کند و می‌تواند فهرست را در قالب یک ریچ اسنیپت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان دهد.

با این حال، باید بدانید که همه بروزرسانی‌های اسکیما منجر به ایجاد یک ریچ اسنیپت در نتایج جستجو نمی‌شوند. این موضوع می تواند بسیاری از افراد را از اجرای اسکیما در وهله اول باز دارد. ممکن است از خود بپرسید: آیا ارزش افزودن اسکیما را دارد اگر بخش ریچ اسنیپت وجود نداشته باشد؟ به طور خلاصه: بله! Schema هنوز ارزش انجام دادن دارد، زیرا به گوگل سرنخ های مهمی را ارائه می دهد.

ریچ اسنیپت اسکیما

نتیجه انتخاب اشتباه انواع اسکیما

برای شروع، شما با Google ناسازگار هستید. بنابراین وقتی آن را به اشتباه یا نامناسب در سایت خود درج کنید، درک آن را برای موتور جستجو آسان‌تر نمی‌کنید. گوگل ترجیح می دهد بر روی وب سایتی تمرکز کند که اطلاعات صحیح را در اختیار آنها قرار دهد. ربات های گوگل ممکن است به سایت هایی که دارای نوع اسکیما اشتباه است اطمینان نداشته باشند و در نهایت آن سایت را در SERP ها نشان ندهند! این به معنی کاهش رتبه است، که چیزی نیست که شما بخواهید.

بیشتر بخوانید : محتوا سایت رو برای گوگل بنویسیم یا کاربر

انواع اسکیما

در حال حاضر 797 نوع اسکیما و 1453 ویژگی اسکیما وجود دارد.

همه این ها در schema.org وجود دارند – یک کتابخانه مشترک و رایگان از اسکیما های مختلف مانند RDFa، Microdata و JSON-LD. علیرغم وجود چند صد نوع اسکیما، برخی از آنها محبوب تر و مهم تر از بقیه هستند.

انواع اسکیما های مهم کدامند؟

ممکن است قبلاً با برخی از انواع اسکیما آشنا شده باشید. اسکیما محبوب عبارتند از:

  • اسکیما محصول (برای سایت های فروشگاهی حیاتی است)
  • اقدام جستجو (که اغلب در فهرست‌های ناشر یا سایت‌های فروشگاهی دیده می‌شود)
  • اسکیما سؤالات متداول (به سؤالات رایج در صفحه نتایج پاسخ دهید)
  • اسکیما رویداد و مناسبت
  • کسب و کارها و سازمان ها
  • افراد
  • دستور پخت
  • نظرات
  • فیلم ها

اسکیما سرچ و جستجو

حتی اسکیما هایی وجود دارد که به طور خاص برای مشاغل محلی تعیین شده اند. نوع اسکیما LocalBusiness به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند ساعات کار، ارزهای پذیرفته شده و محدوده قیمت را اضافه کنید. به علاوه، ویژگی های اسکیما برای پست های رسانه های اجتماعی نیز وجود دارد.

نحوه انتخاب اسکیما مناسب

شما باید به schema.org بروید و آنچه را که به دنبال آن هستید تا با محتوای سایت شما مطابقت داشته باشد را پیدا کنید. برای این کار چند راه وجود دارد. بیایید با آنچه گوگل توصیه می کند شروع کنیم.

  1. به گالری جستجو و ریچ اسنیپت های گوگل (Search Gallery and Rich Result) مراجعه کنید. کاربران می توانند از بین هشت دسته بندی موجود انتخاب کنند و طرح مربوطه را ببینند. دسته بندی ها شامل:
  • تجارت الکترونیک
  • سازمان ها
  • ورزش ها
  • شغل ها
  • سرگرمی
  • اخبار
  • غذا و نوشیدنی
  • آموزش و علم

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین هستید، Google منابع بیشتری را در مورد سؤالات متداول، محصول و نظرات ارائه می دهد. به عنوان مثال، سازمان‌ها می‌توانند لوگو، نحوه کار، فعالیت‌ها و موارد دیگر را انتخاب کنند. گالری جستجو تجربیاتی را که گوگل می خواهد برای جستجوگرانش ایجاد کند برجسته می کند، که سرنخ خوبی برای هماهنگ کردن سایت شما با آن تجربه است! مشخصات انواع اسکیما ها (و بسیاری موارد دیگر) را می توانید در schema.org پیدا کنید.

  1. به رقبای خود نگاه کنید

راه های دیگری برای انتخاب اسکیما مناسب وجود دارد، بنابراین اگر صنعت یا دسته شما در گالری جستجوی Google گنجانده نشده است، نگران نباشید. رقبای خود را بررسی کنید و ببینید از چه نوع اسکیمایی برای صفحات خود استفاده می کنند. از طریق inspects میتوانید اسکیما را کنید.

بررسی اسکیما رقبا

  1. ارتباط صفحه را در نظر بگیرید

هر نوع اسکیما در schema.org یک توصیف منحصر به فرد و هدف مورد نظر دارد. از خود بپرسید که آیا این نوع اسکیما به صفحه و محتوای آن مرتبط است یا خیر. به عنوان مثال، اگر یک راهنمای روش انجام یا how-to guide با یک بخش پرسش‌های متداول کوچک دارید، می‌توانید از اسکیما سؤالات متداول استفاده کنید، اما نوع اسکیما HowTo بهترین گزینه برای شروع در این مورد است.

نحوه استفاده از اسکیما

مراحل بعدی: ساخت و پیاده سازی انواع اسکیما

افزودن اسکیما برای بهینه‌سازی بیشتر صفحات شما می‌تواند به دلیل اجزای فنی درگیر (مانند JSON-LD، Microdata و کد RDFa) باعث نگرانی سئوکاران شود. هنگامی که مشخص کردید کدام اسکیما برای صفحه شما مناسب است، زمان ایجاد و پیاده سازی کد می رسد.

نحوه پیاده سازی انواع اسکیما

بسیاری از سئوکاران، اسکیما را دلهره آور می دانند، زیرا کد سنگینی دارد، اما نیازی به ترس نیست. زمانی که اصول اولیه را درک کنید، استفاده از آن نسبتا آسان است. بنابراین بیایید نحوه پیاده سازی انواع اسکیما در سایت خود را بررسی کنیم:

  • اسکیما را ایجاد کنید
  • ابتدا کد خود را تست کنید
  • کد را در وب سایت خود قرار دهید
  1. اسکیما را ایجاد کنید

نوشتن اسکیما کاملاً ممکن است، اما اغلب، نیازی نیست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های زیادی وجود دارد که این کار را آسان می کند. اگر نه، تعداد بیشماری مولد اسکیما وجود دارد. برای مثال Merkle و Schema Builder گزینه های مناسبی هستند اما گزینه های زیادی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که این ژنراتورها معمولاً فقط اسکیما اولیه را پوشش می دهند. برای فراتر از آن، باید خودتان کد را تنظیم کنید. همه نمونه‌های کد در اینجا از فرمت JSON-LD استفاده می‌کنند که توسط Google توصیه می‌شود. همچنین درک و استقرار آن ساده تر است.

با این حال، شما همچنان اغلب با فرمت دیگری به نام Microdata مواجه خواهید شد زیرا CMS و افزونه های آن اغلب از آن استفاده می کنند. تنها فرمت قابل قبول دیگر RDFa به عنوان اکستنشن HTML5 است.

  1. ابتدا کد خود را تست کنید

مگر اینکه از یک CMS یا افزونه استفاده کنید که در آن از طریق یک رابط کاربری تعامل دارید، همیشه باید اسکیما خود را قبل از تولید آن آزمایش کنید. برای این منظور، گوگل دو ابزار تست با استفاده آسان را توسعه داده است. یک ابزار آزمایش داده های ساختار یافته کلی وجود دارد. این مورد هنوز قابل استفاده است، اما در آینده منسوخ خواهد شد.

استاندارد جدید ابزار آزمایش ریچ ریزالت است. همانطور که از نام آن پیداست، روی rich results تمرکز دارد که اکثریت قریب به اتفاق واژگان schema.org را کنار گذاشته است.

  1. کد را در وب سایت خود قرار دهید

این مرحله بسته به وب سایت و سیستم تگ گذاری شما متفاوت خواهد بود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ما در اینجا از JSON-LD به عنوان فرمت طرح پیشنهادی صحبت می کنیم. سه روش پیاده سازی کدهای اسکیما وجود دارد:

  • مستقیماً وارد HTML شوید
  • استفاده از گوگل تگ منیجر
  • استفاده از CMS و افزونه ها

مستقیماً وارد HTML شوید

اسکیما JSON-LD به عنوان یک اسکریپت فرمت شده است که در <head> یا <body> از HTML شما قرار می گیرد. اگر مدیر وب سایت نیستید، با توسعه دهندگان خود صحبت کنید.

استفاده از گوگل تگ منیجر

برای مدت طولانی، مردم فکر می کردند که استقرار اسکیما مارک آپ ها از طریق GTM گزینه خوبی نیست زیرا Googlebot برای دسترسی به آن نیاز به ارائه جاوا اسکریپت دارد. با این حال، گوگل اخیرا پیاده سازی GTM را به عنوان یکی از گزینه های تایید شده رسمی اضافه کرده است. این به ویژه برای بازاریاب هایی که در کار با GTM راحت هستند خوب است. این یک راه حل عالی برای شرکت هایی است که زمان زیادی طول می کشد تا تغییرات سئو توسط تیم فنی اجرا شود.

استفاده از CMS و افزونه ها

این رایج ترین و مبتدی ترین راه برای درج اسکیما است. هیچ CMS یا افزونه ای وجود ندارد که همه کارها را برای شما انجام دهد. اگر به درج اسکیما بصورت پیشرفته تری نیاز دارید، ناگزیر باید گزینه های موجود را ترکیب کنید. این همچنین می‌تواند شامل تنظیم قالب‌ شما، یا درج کد در یک صفحه به طور مستقیم یا از طریق GTM باشد. افزونه های Yoast و Rankmath قابلیت درج اسکیما را دارند. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص افزونه های سئو میتوانید این مقاله را بررسی کنید : بهترین افزونه سئو در وردپرس

مهم

فقط باید از یک پلاگین سئو مانند Yoast، RankMath یا The SEO Framework استفاده کنید. استفاده از دو یا چند مورد احتمالاً مشکلاتی را ایجاد می کند. اگر افزونه شما با تمام نیازهای اسکیما شما مطابقت ندارد، از افزونه اسکیما اختصاصی در کنار آن استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا اسکیما روی سئو تاثیر می گذارد؟
دید سایت شما را در صفحات جستجو افزایش می دهد: اسکیما اطلاعات بیشتری را به نتایج ارگانیک شما اضافه می کند و آن را برای کاربران قابل مشاهده تر و جذاب تر می کند. اسکیما سئوی شما را تقویت می کند زیرا احتمال اینکه کاربران روی نتیجه شما کلیک کنند بیشتر از موارد بدون ریچ اسنیپت هستند.

اسکیما وردپرس چیست؟
اسکیما نوع خاصی از کد HTML است که می توانید آن را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد محتوای خود بگویید.

جدید تر برای سایتمون از کجا عکس بیاریم؟
قدیمی تر از افزونه سئو روی سایت استفاده کنیم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزشگاه سئو
  • مقالات سئو
نوشته‌های تازه
  • برای سایتم از کجا محصول بیارم؟
  • بدون محصول هم میشه سایت داشت؟
  • سایتم مشتری داره اما نمیفروشه
  • صفحات محصول سایت فروشگاهی ایندکس بشن؟
  • آیا همه خطاهای سرچ کنسول رو باید برطرف کنم؟
محصولات
  • دوره سرچ کنسول پیشرفته آموزش سرچ کنسول پیشرفته
    امتیاز 5.00 از 5

    ۶۹۹,۰۰۰ تومان ۳۵۹,۰۰۰ تومان | ۱۰%این مبلغ به کیف پول شا اضافه می شود.
  • دوره طراحی سایت فروشگاهی دوره طراحی سایت فروشگاهی + سئو تخصصی
    ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومان ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان | ۱۰%این مبلغ به کیف پول شا اضافه می شود.
  • آموزش semrush آموزش ویدیویی کار با ابزار Semrush
    امتیاز 5.00 از 5

    ۳۷۹,۰۰۰ تومان ۱۳۹,۰۰۰ تومان | ۱۰%این مبلغ به کیف پول شا اضافه می شود.
  • دوره رپورتاژ آگهی آموزش تخصصی رپورتاژ آگهی
    ۷۹۹,۰۰۰ تومان ۳۹۹,۰۰۰ تومان | ۱۰%این مبلغ به کیف پول شا اضافه می شود.
  • دوره سرچ کنسول مقدماتی آموزش سرچ کنسول مقدماتی
    ۳۹۹,۰۰۰ تومان ۱۵۹,۰۰۰ تومان | ۱۰%این مبلغ به کیف پول شا اضافه می شود.

داریا وب

  • فروشگاه
  • مشاوره سئو
  • منتورینگ سئو
  • بلاگ

دوره ها

  • دوره جامع سئو
  • دوره طراحی سایت فروشگاهی
  • دوره تخصصی سرچ کنسول
  • دوره تخصصی رپورتاژ آگهی
  • دوره تخصصی Semrush

لینک مهم

  • آموزش سئو
  • انجمن سئو

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه داریا وب از بروزترین مقالات حوزه سئو با خبر شوید.

Youtube Instagram Telegram M-icon-aparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://dariaweb.ir/?p=8651
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده را تایپ کنید
ثبت
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:30)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
برگشت به ورود
  • (+93) افغانستان
  • (+355) آلبانى
  • (+213) الجزيره
  • (+1) آمریکن ساموا
  • (+376) آندورا
  • (+244) آنگولا
  • (+1) آنگویلا
  • (+1) Antigua
  • (+54) آرژانتين
  • (+374) ارمنستان
  • (+297) آروبا
  • (+61) استرالیا
  • (+43) اتریش
  • (+994) آذربایجان
  • (+973) بحرين
  • (+880) بنگلادش
  • (+1) باربادوس
  • (+375) بلاروس
  • (+32) بلژيك
  • (+501) بلیز
  • (+229) بنین
  • (+1) برمودا
  • (+975) بوتان
  • (+591) بوليوي
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) بوسني و هرزگوين
  • (+267) بوتسوانا
  • (+55) برزيل
  • (+246) محدوده اقیانوس هند تحت سیطره بریتانیا
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) برونئی
  • (+359) بلغارستان
  • (+226) بورکینافاسو
  • (+257) بوروندی
  • (+855) کامبوج
  • (+237) كامرون
  • (+1) كانادا
  • (+238) کیپ ورد
  • (+1) جزابر کیمن
  • (+236) جمهوری آفریقای مرکزی
  • (+235) چاد
  • (+56) شيلي
  • (+86) چين
  • (+57) كلمبيا
  • (+269) کومور
  • (+682) جزایر کوک
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) كاستا ريكا
  • (+385) كرواسي
  • (+53) كوبا
  • (+599) Curaçao
  • (+357) قبرس
  • (+420) جمهوري چك
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) دانمارك
  • (+253) جیبوتی
  • (+1) دومنيكا
  • (+1) جمهوري دومنيكا
  • (+593) اكوادر
  • (+20) مصر
  • (+503) الساوادر
  • (+240) گینه استوایی
  • (+291) اریتره
  • (+372) استوني
  • (+251) اتيوپي
  • (+500) جزایر فالکلند
  • (+298) جزایر فارو
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) فیجی
  • (+358) فنلاند
  • (+33) فرانسه
  • (+594) گویان فرانسه
  • (+689) پلی نزی فرانسه
  • (+241) گابون
  • (+995) Georgia
  • (+49) آلمان
  • (+233) غنا
  • (+350) جبل الطارق
  • (+30) يونان
  • (+299) گرینلند
  • (+1) گرانادا
  • (+590) گوادولوپ
  • (+1) گوام
  • (+502) گواتمالا
  • (+44) گرنزی
  • (+224) گينه
  • (+245) گينه بي سائو
  • (+592) گویان
  • (+509) هائيتي
  • (+504) هندوراس
  • (+852) هنگ كنگ
  • (+36) مجارستان
  • (+354) ایسلند
  • (+91) هند
  • (+62) اندونزي
  • (+98) ایران
  • (+964) عراق
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) رژيم صهيونيستي
  • (+39) ايتاليا
  • (+1) جامائيكا
  • (+81) ژاپن
  • (+44) جرسي
  • (+962) اردن
  • (+7) قزاقستان
  • (+254) كنيا
  • (+686) كيريبيتي
  • (+965) كويت
  • (+996) قرقیزستان
  • (+856) لائوس
  • (+371) لتونی
  • (+961) لبنان
  • (+266) لسوتو
  • (+231) لیبریا
  • (+218) ليبي
  • (+423) لیختن اشتاین
  • (+370) ليتواني
  • (+352) لوكسامبورگ
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) ماداگاسكار
  • (+265) مالاوی
  • (+60) مالزي
  • (+960) مالديو
  • (+223) مالي
  • (+356) مالتا
  • (+692) جزایر مارشال
  • (+596) مارتینیک
  • (+222) موریتانی
  • (+230) موریس
  • (+262) مایوت
  • (+52) مكزيك
  • (+373) مالديو
  • (+377) موناکو
  • (+976) مغولستان
  • (+382) مونته نگرو
  • (+1) مونتسرات
  • (+212) مراكش
  • (+258) موزامبيك
  • (+95) ميانمار
  • (+264) نامیبیا
  • (+674) نائورو
  • (+977) نپال
  • (+31) هلند
  • (+687) کالدونیای جدید
  • (+64) نيوزلند
  • (+505) نیکاراگوئه
  • (+227) نیجر
  • (+234) نيجريه
  • (+683) نیوئه
  • (+672) جزیره نورفولک
  • (+850) كره ي شمالي
  • (+1) جزایر ماریانای شمالی
  • (+47) نروژ
  • (+968) عمان
  • (+92) پاكستان
  • (+680) Palau
  • (+970) فلسطین
  • (+507) پاناما
  • (+675) پاپوا گينه ي نو
  • (+595) پاراگوئه
  • (+51) پرو
  • (+63) فيليپين
  • (+48) لهستان
  • (+351) پرتغال
  • (+1) پورتوریکو
  • (+974) قطر
  • (+242) کنگو
  • (+40) روماني
  • (+262) Runion
  • (+7) روسيه
  • (+250) رواندا
  • (+290) سنت هلن
  • (+1) سنت کیتس و نویس
  • (+508) سنت پیر و میکلون
  • (+1) سنت وینسنت و گرنادین
  • (+685) ساموا
  • (+378) سن مارینو
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) عربستان سعودی
  • (+221) سنگال
  • (+381) صربستان
  • (+248) سیشل
  • (+232) سیرالئون
  • (+65) سنگاپور
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) اسلواکی
  • (+386) اسلونی
  • (+677) جزاير سليمان
  • (+252) سومالی
  • (+27) آفريقای جنوبي
  • (+82) كره ی جنوبي
  • (+211) سودان جنوبی
  • (+34) اسپانيا
  • (+94) سريلانكا
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) سودان
  • (+597) سورینام
  • (+268) سوازیلند
  • (+46) سوئد
  • (+41) سوييس
  • (+963) سوريه
  • (+886) تايوان
  • (+992) تاجيكستان
  • (+255) تانزانيا
  • (+66) تايلند
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) گامبیا
  • (+670) تیمور
  • (+228) توگو
  • (+690) توکلائو
  • (+676) تونگا
  • (+1) ترینیداد و توباگو
  • (+216) تونس
  • (+90) تركيه
  • (+993) تركمنستان
  • (+1) جزایر تورکس و کایکوس
  • (+688) تووالو
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) اوگاندا
  • (+380) اوكراين
  • (+971) امارات متحده ي عربي
  • (+44) انگلیس
  • (+1) امریکا
  • (+598) اوروگوئه
  • (+998) ازبكستان
  • (+678) وانواتو
  • (+58) ونزوئلا
  • (+84) ويتنام
  • (+681) والیس و فوتونا
  • (+212) صحرای غربی
  • (+967) يمن
  • (+260) زامبیا
  • (+263) زیمباوه

دلیل بازگشت وجه

error: محتوا محافظت شده است!
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
× چت واتساپ